CASSÀ a VIC per SUSQUEDA i SAU

Travessant el cor de les Guilleries

mapa aerograf.jpg

• Desnivell acumulat baixant: 1165m
carrilet angles.jpg
Passant pel carrilet d’Anglès

Sortim de Cassà a les 6:30h del matí i comencem a pedalar pel carril bici, un traçat de 100km (Olot-Sant Feliu) que segueix l’antic recorregut del ferrocarril. El tram de Cassà fins el Pasteral no presenta cap dificultat tècnica ja que no té cap pendent considerable i el camí es troba en molt bon estat. Un cop s’arriba a Girona, el carrilet es bifurca per travessar la ciutat, però es torna a ajuntar. Nosaltres vam optar per la via més recta passant per Salt, tot i que l’altra alternativa, que passa per la devesa de Salt, presenta paratges de gran bellesa ecològica.

En arribar al Pasteral deixem el carril bici i ens comencem a enfilar per la carretera de Susqueda, a la nostra esquerra. Puja suaument durant 8km, després dels quals haurem de desviar-nos a l’esquerra per prendre el trencant que ens durà a Susqueda. Aquest tros, de 2km, ja és més exigent. En arribar al pantà esmorzem i prenem la marxa cap a Sau.

collage panta.png

IMG-20170723-WA0007

mirador de sau.jpg
Mirador de Suqueda

Sortint de la presa, trobem una pista cimentada a l’esquerra, que puja al santuari del Coll. Nosaltres prenem la pista forestal de la dreta que, entre pujades i baixades suaus, va resseguint el pentà deixant diversos trencants secundaris a cada banda. Durant el trajecte travessem boscos d’alzines, roures, castanyers i faigs, i entre les seves branques podem entreveure la majestuositat dels cingles de Rupit i Tavertet, l’Agullola, el Far o l’església de Sant Martí de Querós, que es va salvar de les aigües.

A l’esquerra, desviament cap a Osor pel Coll de Serrallonga. A la dreta, el Pantà de Sau

IMG_20170723_110409IMG_20170723_111946

IMG-20170723-WA0020

Sortint de Sau seguim un tros de la carretera N-141d. 100m després del restaurant Morilla trenquem a la dreta en una pista forestal, la qual anem seguint fins arribar a un encreuament. Seguint recte aniríem a la casa de colònies Les Tallades, però nosaltres girarem a la dreta.

les tallades.jpg
Encreuament de Les Tallades. Girem a la dreta

En arribar a la següent casa de colònies, Can Mateu, pugem una pujada a l’esquerra (direcció Parador de Sau) i llavors a la dreta (anem a parar a la piscina de la casa). En aquest encreuament girem a l’esquerra, deixant enrere la casa de colònies. Anem vorejant el pantà de Sau tot passant per la carretera que, després de 17km ens portarà al parador de Sau. Pel camí ens aturem a reposar forces i ens banyem a l’embassament.

sau parador.jpg
Camí de Sau a Parador de Sau
Font de les Fontiques

Un cop arribem al Parador de Sau deixem la carretera per endinsar-nos al PRC-40, un sender que va del casc antic de Vic fins al Monestir benedictí de Sant Pere de Casserres.

PRC-40 (Vic a Sant Pere de Casserres)

Comencem a baixar i al cap d’1km girem en un corriol que queda amagat a mà esquerra i que descendeix notablement. No és gaire recomanable passar per aquest sender amb bicicleta, l’havíem de portar en braços molta estona i amb les arrels, xaragalls i escalons de pedra era molt fàcil caure (😜). El camí ens porta al Torrent de l’Infern i puja fins arribar a l’asfalt davant del Xalet de La Vall, de la Urbanització de Fussimanya.

Trobem un transformador elèctric que indica el nom de la urbanització i entrem a un corriol estret. Un cop en sortim, veurem un pal indicador i el riu Ter a la nostra dreta. Prenem el camí que s’enfila a l’esquerra i girem en un corriol a la dreta. Arribem al Coll de la Passarella.

Per senders i trialeres, i seguint els cartells indicadors del PR arribem al Pla de Savassona, on hi trobem l’ermita de Sant Feliuet i un espai rocós ben curiós on s’hi practica escalada i hi ha restes ibèriques. Davant de Can Benerigues girem a l’esquerra i de seguida trobem l’asfalt de la Urbanització el Roquet del poble de Tavèrnoles.

sant feliuet.jpg
Ermita de Sant Feliuet de Savassona

fussimanya

A Tavèrnoles ens vam aturar a l’hostal El Nou Roquet per descansar i refrescar-nos una mica, després de tants quilòmetres de corriol pel sotabosc al pic del dia😅.

Finalment, per fer-ne via, vam deixar estar el PR i vam agafar la carretera fins a Vic, que estava a 8km. En arribar a la capital d’Osona ens vam dirigir a l’estació per agafar un tren cap a Riudellots de la Selva, amb transbord a Barcelona Sants.